Naprawa układu kierowniczego
Zestawienie wykorzystywanych do napraw części zamiennych: końcówki drążków kierowniczych z drążkami, zwrotnice, przeguby napędowe, pompy wspomagania układu kierowniczego z płynem do układu wspomagania, regenerujemy pompy wspomagania układu kierowniczego i przekładnie kierownicze.
Układ kierowniczy w naszym samochodzie redukuje siłę potrzebną do prowadzenia pojazdu, oraz zapewnia jego sterowalność i bezpieczeństwo użytkowników. Defekty układu kierowniczego ujawniają się gorszą sterowalnością samochodu, luzami w układzie kierowniczym, a także poprzez wycieki płynu z układu wspomagania. Brak smarowania układu i pompy wspomagania prowadzi w następstwie do większych awarii i droższych napraw. Na usterkowość elementów układu kierowniczego mają największy wpływ kolizje drogowe, defekty nawierzchni, dziury, krawężniki i inne. Mają również wpływ modyfikacje wprowadzane przez Klientów w zakresie szerokości bieżnika opon, oraz charakterystyki zestawów amortyzatorów i sprężyn.
Często mamy do czynienia z zapytaniami Klientów o technikę jazdy po wyboistych i kamienistych drogach, z jaką szybkością jeździć. Odpowiedź nie jest prosta, zależy to również od indywidualnych upodobań kierowcy, natomiast za względu na zużycie podzespołów układu kierowniczego jazda wolniejsza jest bardziej wskazana.
Planując wykonanie naprawy warto uwzględnić pewne uwarunkowania techniczne, że każda naprawa z powodu bezpieczeństwa wymaga prawidłowego wyskalowania kątów geometrii. W tym celu posługujemy się skomputeryzowanym urządzeniem podnośnikowym dostrajającym dla każdego modelu kąty zgodnie z normami producenta. Często mamy do czynienia z zapytaniami o koszty naprawy, które wymagają wyskalowania geometrii, sumujemy w tym przypadku ceny za obie czynności. Dowiadujemy się w trakcie dalszej rozmowy, że w innych warsztatach podawana jest cena bez geometrii aby zachęcić Klienta, jednakże w takim przypadku naprawa jest niebezpieczna i w tym serwisie nie należałoby jej wykonywać.
Należyta dbałość o stan techniczny układu kierowniczego wymaga, aby minimum raz na rok, względnie co 15 000 km poddać auto przeglądowi wraz z naprawieniem stwierdzonych usterek.
W przypadkach wyjątkowych zawsze można przyjechać – będziemy do Państwa dyspozycji.